Om

PR Marknadskonsult har funnits som varumärke sedan 1999. Vår roll här i världen är att hjälpa mindre och medelstora företag, föreningar och organisationer med sin försäljning och marknadsföring. Ibland handlar det om att hjälpa kunden med att strukturera och prioritera när det gäller marknadsföringen. Ibland handlar det om att se över den digitala strategin och se till att ”det händer”. Ibland räcker det med att vara ett bollplank.

Vi tycker detta är det roligaste som finns, att hjälpa till med just försäljning och marknadsföring. Men ideér och tankar föds inte på kammaren utan i möten mellan människor, så vi inom PR Marknadskonsult ingår i ett nätverk av specialister. För dig som kund innebär det att du alltid har tillgång till rätt kompetents vid rätt tidpunkt.

Och på tal om möten mellan människor; vi kommer gärna till dig för ett möte , eller bjuder på en kopp kaffe på stan. Var? Det bestämmer du.

PR Marknadskonsult är ett varumärke inom Bolagskompaniet Sverige AB.

Kort & gott:

1999 Peter Rasmussen startar den enskilda firman PR Marknadskonsult parallellt med sitt arbete på Fritidsresors marknadsavdelning. Firman gav Peter möjlighet att ta ut svängarna inom marknadsföring och försäljning.

2008 Peter satsar helhjärtat på den egna verksamheten. En viktig insikt är att det måste vara enkelt att bli kund hos PR Marknadskonsult. Det måste vara enkelt att vara kund och det måste vara enkelt att sluta vara kund, om man vill det. Peter tror att det allra bästa för kund är att inte skriva några avtal som kund skall sitta fast i. Det kommer alltid tvinga PR Marknadskonsult att vara på tårna, springa lite snabbare än alla andra och vara beredd på att göra det lilla extra för sin kund.  För att få behålla kunden.

2009 Firman expanderar genom att webbstrateg Sofia Rasmussen ansluter och att ett nätverk av specialister skapas.

2013 Bolagskompaniet Sverige AB bildas och PR Marknadskonsult ingår som ett varumärke och affärsområde.